Jumat, 19 Juli 2013

Barneskolen

Barneskolen - var tidligere navnet gitt til offentlig finansierte skoler i Storbritannia [trenger referanse] Roomates Forutsatt en grunnleggende standard for utdanning for arbeiderklassen barn i alderen fra fem til 14, den skolepliktig alder på den tiden. De ble også kjent som industrielle skoler.
Barneskoler ble satt opp slik at arbeiderklassen barn å få manuell trening og elementær opplæring. De ga en begrenset læreplan med vekt på lesing, skriving og regning (tre R). Skolene drives på en "monitorial 'system, der man lærer overvåket en stor klasse med hjelp fra et team av skjermer, som var ganske ofte eldre elever. Grunnskole lærere ble betalt av resultater. Elevene var forventet å oppnå presise standarder i lesing, skriving og regning som lesing et kort avsnitt i en avis, skriver fra diktat, og arbeider ut summer og fraksjoner. [2]
Før 1944 rundt 80 prosent av skoleelever deltok barneskoler gjennom til 14 år. Resten overføres verken til skole eller junior teknisk skole i en alder av 11.. Skolesystemet ble endret med innføringen av opplæringsloven 1944. Utdanning ble omstrukturert i tre progressive stadier roomates var kjent som grunnskole, videregående opplæring og videreutdanning. [3]
I Storbritannia er skoler som grunnskolen nå kjent som grunnskolen. De vanligvis imøtekomme for barn i alderen 4-11 (Reception til År Seks eller i Nord-Irland og Skottland P1 til P7). Ofte barneskolene er delt inn i barneskoler for barn 4-7 og junior skoler for alderen syv til 11 år. I (avtagende) mindretall av områder hvor det er en "tre-lags" system, barna går på skole eller lavere "første skolen" til ca 9, så ungdomsskole før om 13, deretter øvre skolen, på disse stedene, begrepet "grunnskolen" ikke er vanligvis brukt.
USA [rediger]

Utdypende artikkel: Utdanning i USA


Grunnskole i Kentucky, 1946
I USA, Resides myndighet til å regulere utdanning konstitusjonelt med de enkelte statene. Den direkte autoritet av den amerikanske kongressen og den føderale amerikanske Department of Education er i hovedsak begrenset til regulering og håndheving av føderale konstitusjonelle rettigheter. Flott indirekte myndighet utøves gjennom føderal finansiering av nasjonale programmer og rammetilskudd, men det er ingen forpliktelse for noen stat til å akseptere disse midlene, og den amerikanske regjeringen ellers kan foreslå, men ikke håndheve nasjonale mål, mål og standarder, roomates generelt ligge utenfor sitt jurisdiksjon.
Likevel har utdanning hatt en relativt jevn utvikling over hele USA. Alle stater har historisk gjort et skille mellom to sjangere av K-12 utdanning og tre sjangere av K-12 skole. Sjangere av utdanning er grunnskole og videregående, og de sjangere av skolen er barneskole, ungdomsskole eller ungdomsskolen, og videregående skole (historisk, "senior" high school for å skille det fra junior skole).
Barneskolen (eller "barneskole" som betyr "grunnskolen") har en tendens til fortsatt å fokusere på grunnleggende faglig læring og sosialisering ferdigheter, introdusere barna til det brede spekter av kunnskap, ferdigheter og atferdsmessig tilpasning de trenger for å lykkes i livet - og, spesielt, i videregående skole. Videregående utdanning eller videregående skole har alltid fokusert på å forberede ungdom for høyere utdanning og / eller for karrierer i næringer, bransjer eller yrker som ikke krever en akademisk grad.
På barneskolen har alltid vært det viktigste poenget med levering for grunnskolen, og (senior) videregående skole har alltid vært det sentrale punktet i videregående opplæring. Opprinnelig var barneskolen synonymt med grunnskoleutdanning, tar barn fra barnehage gjennom klasse 8; og videregående skole var helt sammenfallende med de høye skolekarakterer 9-12. Dette systemet var normen i Amerika inntil årene etter første verdenskrig, fordi de fleste barn i de fleste deler av det som da var den mest rurale USA kunne gå lenger enn 8. klasse. Selv når de videregående skoler var tilgjengelig, var de ikke ofte tilgjengelig.
Som befolkningen vokste og ble stadig mer urbane og forstadsområder stedet for rural, ga ett-roms skolehus vei til multi-roms skolehus, roomates Ble flere skoler. Dette ga den tredje sjanger av skolen - junior high school - som er designet for å gi overgangsstønad forberedelse fra grunnskole til videregående skole, og dermed tjene som en bro mellom grunnskole og videregående skole. Barneskoler som regel drevet karakterer barnehage gjennom seks; junior high school, ofte ligger i samme bygning som senior high school, deretter dekket karakterer 7 til 9, og den videregående skole drives karakterer 10 til 12.. På samme tid, markert grad 9. begynnelsen av videregående skole i den hensikt å GPA beregning.
Det var typisk i denne perioden for statlige avdelinger av utdanning for å sertifisere (i California, "credential") lærere til å arbeide i enten primær eller sekundær utdanning. En barneskole Certificate kvalifisert innehaveren rett til å undervise i alle fag i karakterer K gjennom åtte, og hans / hennes større og mindre fag i klasse 9. En Secondary School Certificate kvalifisert innehaveren rett til å undervise i alle fag i karakterer 7 og 8, og hans / hennes større og mindre fag i karakterer 9 gjennom 12. Enkelte fag, som musikk, kunst, fysiske og spesialundervisning var eller kunne bli overdratt som K gjennom 12 Undervisning sertifikater.
Ved slutten av 1960, begynte linjene i overgangen mellom grunnskole og videregående opplæring til uskarphet, og junior high school begynte å bli erstattet av ungdomsskolen. Denne endringen vanligvis så omdisponering av klasse 9 til (senior) videregående skole, med karakteren 6 overført til ungdomsskolen med karakterer syv og åtte. Påfølgende tiår i mange land har også sett omstillingen av lærer sertifisering, med karakteren 6 oftere nå inkludert på videregående undervisning sertifikat. Dermed, mens 20-tallets amerikanske utdanning Begynte med barneskolen etterbehandling på karakteren 8, begynner det 21. århundre med den amerikanske barneskolen etterbehandling på klasse 5 i mange jurisdiksjoner.
Likevel vedvarer de eldre systemene i mange jurisdiksjoner. Mens de er i mindretall i dag, er det fortsatt skolekretser roomates, i stedet for å vedta den "middle school", fortsatt skille mellom junior og senior videregående skoler. Dermed kan videregående skoler være enten 9-12, er roomates mest vanlig, eller 10-12.
Omformingen av elementær utdanning er tydelig. Med en konstant, jevn økning i mangfold i landsomfattende Velkommen til Thunderbird barneskoler, må den pedagogiske tilnærmingen av lærere tilpasse seg. Mens studenter i det 21. århundre tok de grunnleggende klasser i barneskolen (samfunnsfag, naturfag, språk, kunst, etc..), Mange skoler i dag endrer sin læreplaner og innlemme klasser som Mandarin kinesisk utdanning. Selv om de vanlige pedagogiske klasser er fortsatt i praksis, er en annen tilnærming blir møtt av ledere og lærere for å undervise effektivt alle studenter, og holde tritt med en endring og utvikling samfunnet.
sekolah tpa | Buku Administrasi Sekolah | Administrasi Madrasah | ukg online

Tidak ada komentar:

Posting Komentar